Celá čísla

Výpočty celých čísel, práce se znamínky, odmocninami a mocninami …

100 

3/5

Popis

V písemném online kurzu si zopakujete sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel. Dále si zopakujete mocniny a odmocniny celých čísel a upevníte si znalost v pořadí výpočtů. Víte, které matematické operace mají přednost před sčítáním/odčítáním? Nejste si jisti, nevadí, v našem kurzu si to ověříte.
Podobné příklady se mohou objevit u přijímacích zkoušek na střední školy.
Najdete zde 2 příklady komentované s postupem, 10 řešených a 10 příkladů k procvičení.

Online kurz máte k dispozici po dobu jednoho měsíce.

Najdete zde např.:
1) Vypočítej:
\([7-3^2+15:5-(1+2\cdot 3)]+1\)

2) Vypočítej:
\((6-\sqrt {9})^2-(\sqrt {25})^2\)

3) Vypočítej:
\(9:(-3)^2-14^2:(-7)\)

Jaké jsou výhody online kurzu s celými čísly?

  • k příkladům se můžete během 1 měsíce kdykoliv vrátit
  • za hodinu doučování zaplatíte více než co za tento kurz
  • v tomto kurzu se naučíte víc než za hodinu na osobním doučování
  • v průběhu kurzu se můžete tázat našich lektorek (e-mailem nebo na chatu) na výpočet i jiných příkladů z oblasti celých čísel

Ukázka z kurzu

Co má přednost při výpočtech?
1. umocnění/odmocnění
2. závorka (v případě více závorek postupujeme od vnitřích po vnější)
3. násobení/dělení
4. sčítání/odčítání

Vypočítej:

\(3\cdot\sqrt {81}-\sqrt {225}:5-\sqrt {400}\cdot 2\)

Abychom mohli násobit a dělit, musíme nejdříve odmocnit.
$$3\cdot\color{red}{\sqrt {81}}-\color{orange}{\sqrt {225}}:5-\color{blue}{\sqrt {400}}\cdot 2=3\cdot \color{red}{9}-\color{orange}{15}:5-\color{blue}{20}\cdot 2$$
Teď nám zbývá pouze vynásobit a vydělit čísla, poté jen sečteme/odečteme a dostaneme konečný výsledek.

Konečný výsledek a spoustu zajímavých příkladů najdete v placené verzi.